pondělí 27. května 2013

Vylepšení sjezďáku na sezonu

Letos jsem se rozhodla trochu poladit sjezďáka – vloni jsem na něm strávila kolem 30 dní, z toho většinu v zahraničí.
Zasloužil si nové brzdy – to byl asi největší přínos, protože stávající Avid rozhodně nebyla DH brzda a na zahraničních tratích mě dost limitovala. Po zralé úvaze jsem se rozhodla pro zbrusu nové Shimano Saint. V úvahu připadaly ještě Zee, ale po příběhu kamaráda Víťase, kterému z nich vypadla závlačka (na Saintech je šroub) a rozbil se kvůli nim, jsem vsadila na kvalitu. Shimano Saint je prostě top DH brzda bez kompromisů. Pořídila jsem je od kamaráda z www.bikesos.cz
Páka je úžasně minimalistická, což mně nevadí, brzdím ukazováčkem. Třmeny s destičkami s chladičem vypadají monstrózně. Vyzkoušet je jsem zatím neměla možnost.




Další výměna se týkala klik. Staré FSA Gravity light byly v pořádku, akorát jsem kvůli častému zavadění pedálu o zem chtěla kratší. Pořídila jsem 165mm Truvativ Descendant. Ty jsem už jsem vyzkoušela v Geisskopfu. První jízdu mi přišlo, že kolo reaguje poněkud zbrkleji na přenesení váhy ale hned jsem se na tom srovnala a žádné těžkosti mi to nedělá. Zkrácení o 1 cm má rozhodně velký přínos, když se potřebuju rozšlapat na nějaký skok a není to úplně hladká cestička :)



Poslední komponent jsem dostala jako překvapení od Martina – platformy Syntace Number Nine ve velikosti M. Už se nemohl dívat na to, jak přehazuju jedny pedály na všechny kola :) Původně jsem chtěla pořídit Spank Spike, které jsem si koupila na Reigna, ale ty mě bohužel nepřesvědčily. Po první vyjížďce jsem je kvůli vaklu a skřípání musela ihned reklamovat. Později (a po googlování) jsem zjistila, že mi na nich skřípe podrážka Fivetenů. Produkt za 100 euro si představuju trochu jinak. Nicméně na Reignu je nechám, protože po eloxu k rámu krásně ladí. Od Syntace neočekávám nic jiného než úplnou spokojenost :)

Teď už jen doufám, že na Špičáku roztaje sníh, abychom se tam mohli o víkendu vydat a všechno pořádně otestovat. Přespotočáku těš se! :) Ještě link na fotky na Bike-Foru.