pondělí 26. srpna 2013

Víkend na silničkách

Když už máme dost ježdění z kopce, bikeparků, stresu z toho, že něco neskočíme, tak si vymyslíme jednou za dva roky víkend na silničkách.

Silničky si vždycky půjčíme od dobrých lidí (děkujeme M. a K.) a vyrazíme mimo Prahu, co nejdál od provozu. Volba padla, jako před dvěma lety, na Lhotu na Vysočině, kde silnice nejsou sice žádný zázrak, ale na tu naši turistiku to stačí. Výhoda je, že provoz je tam opravdu minimální.

Vyrážíme už ve čtvrtek a bereme s sebou ještě kamarádku, která je ochotná sdílet naše pomalé tempo a hojnost zastávek na občerstvení. My na oplátku jezdíme do lokalit s turistickými známkami.

První den je trochu trápení. Nastavuji sedlo, sžívám se s nášlapy a vůbec s celým silničním posezem. Nepodaří se mi odhalit, jak sundat kšilt z helmy, tak jezdím s ním a moje trapézové svaly mi dávají co proto.


S vidinou toho, že na silničce to jede přeci samo za mě ostatní naplánují asi 100km výlet. V prvním prudším kopci zjišťuji, že ani trojpřevodník mi nestačí a celkem trpím. Nejsem vůbec zvyklá šlapat silově. Tempo máme pohodové ale silnička je prostě dřina, to mi nikdo nevymluví. Po 40 km si dáváme oběd pod hradem Landštejn. Od té doby už se jen modlím, abychom dojeli domů.
Nakonec je z toho první den 70 km a mě bolí nohy, hlavně stehna zezadu. Doma po teplé sprše a několika pivech na zahradě pookřeju a říkám si, že to tak špatné nebylo.


Druhý den ráno vstávám a nemůžu otočit hlavou. Naštěstí, jak říkal pan doktor ve Vesničko má středisková, celá se otočit můžu. Nohy mě kupodivu nebolí, ovšem první nasednutí na sedlo a můj odřený zadek to vyrovnává.
Chceme se vypravit do Telče, to zase není tak daleko. Ujedeme na pohodu 40 km a zbytek odpoledne trávíme u skleničky vína na zahradě.
U vína jsem zjistila, jak sundat štítek z helmy
V neděli ráno se probouzím bez větších známek opotřebení a 40 km bych asi znovu ujela ovšem počasí se začíná dost kazit a po 10. hodině krápe a od té doby se to jen zhoršuje. Končíme tedy víkend se 110 najetými km a můžeme se jet postavit do kolony na D1.
V průběhu víkendu padlo několik návrhů, jako že pojedeme letos ještě jednou, že si koupíme silničky atd. Já jsem většinou taktně mlčela (nebo netaktně nadávala), stále jsem totiž tomuto druhu cyklistiky nepřišla na chuť.