úterý 8. října 2013

Běhání na Vysočině II

Minulý týden mě chladné počasí vyprovokovalo k rozhodnutí koupit si nové běžecké boty a začít na sobě pracovat. Přihlásila jsem se na Velkou kunratickou a na víkend na Vysočině jsem si vzala hned dvoje běžecké boty.

V sobotu bylo celkem chladno a foukalo, běžela jsem se schovat do lesa se svými Rocklity. Zatím se neodvažuji běhat moc daleko, ale myslím, že se to brzy změní. Oběhla jsem dva okolní 700m kopce, musela přelézt asi 50 spadlých stromů a dala jsem si i lezeckou vložku po skále. Celkem asi 10 km hodnotného tréninku. Od jisté doby už si nestopuju čas, protože mě to stresuje a podvědomě nutí běžet rychle a běhání mě tudíž spíš vyčerpává než dává energii a to nechci.

V neděli bylo mnohem tepleji a bezvětří. Obula jsem nové Terrafly a chystala se na asfaltové a lesní cesty. Při stoupání na vrchol s krásným názvem Pivničky mě teplé sluníčko, písčitý povrch a rozjímání o knize Born to run přivedlo na myšlenku sundat si moje překrásné nové boty a pokračovat bosky. Ještě, že v tamních lesích nikdo nechodí, protože pohled na blázna běžícího naboso s párem nových bot v ruce by asi nejednoho překvapil.

V chladném písčitém povrchu byly kameny, což nebyl zase takový problém, nejhorší byly bukvice, které se mi zapíchly mezi prsty. Ale ihned jsem nenuceně narovnala záda, zkrátila krok a bříška nohou krásně tlumila dopady. Odměnou mi bylo to, že srnku rochnící se v křoví u cesty jsem vyplašila až když jsem byla přímo u ní. Něco na té teorii, že lidé používali nohy k lovení zvěře bude.

Uběhla jsem asi kilometr a při přechodu na hrubý asfalt si zase boty obula. Zajímavá zkušenost, jen škoda, že už nebude teplo na podobná cvičení.

Víkendové pobíhání volnou přírodou mě přivedlo k tomu, že bych chtěla zkusit běžět dál a víc. Vezmu nějaké zásoby, mapu a telefon a vydám se třeba na 4 hodiny do lesa. Zatím se mi nestalo, že bych z lesa přiběhala unavená. Pravda hodinový výběh není moc, ale zatím čím víc kopců jsem zdolala, tím jsem si připadala silnější. Je třeba zkusit se pořádně utahat :)