úterý 1. října 2013

Závody na dirťáku

Tuto sobotu mě kamarádka Katarína ukecala k účasti na akci PUMP N´ TRICK v Hradištku u Štěchovic. V areálu jsem byla už vloni na závodech, ale měla jsem čerstvě zmasakrovanou nohu, takže jsem jen fandila.
Uplynulý týden jsem soupeřila s žaludečními obtížemi, tudíž trénink nebyl optimální. Ale měl být pěkný den a marodění v posteli už mě nebavilo.

Na popud Kataríny jsme vyrazili před desátou ráno! Osobně jsem chtěla přijet půl hodiny před startem, ale závodnice se v Kataríně nezapře a chtěla tam být včas. Start byl nakonec zpožděn o více než hodinu, takže ve mně mezitím mohla narůstat nervozita.

První projetí bylo rozpačité, ale tak to mívám vždycky. Pumptrack je naštěstí postaven i na velká kola, takže to šlo mnohem lépe než třeba na Štvanici. Po chvilce zkoušení si nejsem vůbec jistá, co tam dělám, ale s vědomím, že přece nemůžu být pořád takový srab, se přihlašuji na své druhé závody v gravity disciplíně.
Startovní rampička

Volím strategii jen pumpovat, v zatáčce si šlápnout a jinak nevymýšlet blbosti. Prostě jet celkem při zdi. Nemám moc dobrý pocit ze startovní rampy, ale to ani ostatní holky. Ještěže nemám nášlapy. Nervozita na mě dopadá hlavně nahoře ale uklidňuje mě moje taktika objet to bezpečně. Jedou se dva okruhy se šlapáním a to na dva měřené pokusy.
Je to takový fofr, že se ani nestihnu zadýchat, jen se mi vždycky uleví, když jsem bezpečně dole z rampy. Mezi pokusy si dávám malé pivko. Druhé kolo jedu možná trochu hůř, přes 29 sekund a skončím na třetím místě. První si vyjela Káťa s časem přes 26 sekund a druhé Tereza Votavová kolem 28 sekund.

Niki foto
Po závodě si jdu střihnout měřené pivko na ex. Bohužel jsem ještě dost zadýchaná a úplně se mi to nezadaří. Na borce kolem 5 vteřin nemám :)

Myslela jsem, že na zbytek odpoledne kolo zahodím a půjdu jen očumovat další závodníky, ale po skončení soutěže kluků si pumptrack ještě párkrát objedu. Už mě netíží nervozita, tak zkouším skákat a projíždět po zadním. Člověk by se do toho za chvíli dostal, je opravdu příjemně postavený.

Káťa do toho umí zatlačit! Niki foto

S holkama si pak dáváme další piva, klobásu, koukáme na dirtaře a čekáme na vyhlášení. To probíhá až za tmy kolem sedmé hodiny po odjetí stíhací bitvy nejlepších 16 jezdců na pumptracku, která byla spíš hrou nervů a taktiky. Nicméně mě pobavil Koule, který finálové jízdy odjel v crocskách. Mohla bych si je pořídit místo fivetenů, třeba by se tolik nerozlepovaly.





V neděli si chceme odpočinout, Martin je trochu nastydlý a já to vítám, protože ráno se budím s dost bolavými zády. Pumptrack není zadarmo. Když to shrnu, tak jsem vlastně závodila už na všech svých kolech. Tomu říkám využití naplno :) Do Hradištka bych klidně ještě někdy zajela, mají to tam moc pěkné a perfektně se o to starají.

Opravdu krásné fotky z akce najdete také zde. 
foto Lukáš Strašík
foto Lukáš Strašík

Nedělní grilování a nacpávání pupků