neděle 16. března 2014

XC není mrtvé!

Asi jste čekali článek o Uzzi ale nějak jsem se stále nedostala k pořádnému otestování. Tento víkend mělo foukat, skákání tedy nepřipadalo v úvahu. Využili jsme nabídky Mujsportu na půjčení nových modelů Scottu.

Já si opatřila Spark 710 s 27,5koly a Martin Genius s 29koly. Vymlouvala jsem mu to, ale nedal si říct.
Jelikož nešly sundat pedály, obula jsem asi po 5 letech spd na bajka. Úplně jsem si na to odvykla a vysloužila si jednu modřinu z pádu na bok.


Nicméně ke kolu. Byla jsem z něj naprosto unesená. Nikdy jsem tak lehké a jezdivé kolo neměla a teď už vím, že je zbytečné snažit se stačit někomu, kdo takové kolo sedlá. Úroveň zábavy se přesouvá na rychlé vyjetí každé menší boule, sprint po rovinách a šlapání, kde se dá.


Naprosto mě uchvátila citlivost odpružení. Jen se mi potvrdilo, že jinou vidlici než Fox nemá cenu kupovat.
Kolo má zdvihy 120/120 a nekoná se žádné drncání. S Konou, na které jezdím, se to nedá srovnat. Taky Spark stojí skoro 3x víc, takže srovnání je trochu nefer. Mému vkusu samozřejmě lahodí komplet výbava od Shimana a pěkné doplňky Syncros, hlavně kola s plochými dráty.


Kolo má navíc třípolohové zamykání tlumičů, které funguje bezvadně. Až mě jednou přestane bavit dělat blbosti, tak celoodpružené karbonové XC je jasná volba. Pořídím přiléhavé oblečení a pofrčím!
Martin ovšem z 29 nebyl nadšený. A nebyly to jen předsudky. Nestačil mi do kopce, po rovině a ani z kopce. To se často nestává.


O víkendu bude v Úněticích ještě testování dalších bajků a silniček od Mujsportu. Doufám, že budou mít Geniuse LT, ten bych si ráda projela.