pondělí 22. září 2014

Enduro race Špičák

Konečně jsem se alespoň na chvíli byla podívat na oficiální enduro závod. Konal se v neděli na Špičáku a jeho součástí byla i RZ, která vedla celá bikeparkem.
Jelikož mám malé kolo ve stádiu rozkladu, vzala jsem si sjezďáka a ani jsem se nepokoušela zkusit si enduro objet na zkoušku. V sobotu se na Špičáku hromadí více a více enduristů a jezdí všichni strááášnou kudlu. Ono to ještě jde, je totiž relativně sucho. K večeru ale přichází déšť a i my poslední jízdu dost zmokneme.
V hospodě s kamarády hodnotíme tratě - říkají mi, že první je odkloněná cesta v lese s kořeny, druhá palba po louce no a třetí je nejtěžší, dlouhá a fyzicky náročná - velké kameny, dropíky, kořeny a to ještě neví, že to bude opravdu hodně mokré. Dáme jen pár piv a kluci si jdou lehnout, aby se dobře vyspali na závod. Probuzení ráno jim opravdu nezávidím, jelikož v čase startu hustě prší. My si dáváme dlouhou snídani a přemýšlíme, kam by se v Rudě dalo zajít na dobré kafe a borůvkové lívance nebo čerstvou palačinku. Bohužel nic nevymyslíme a tak se po poledni jedeme podívat na závěrečnou RZ.
Stíháme pár prvních favoritů a musím říct, že jedou opravdu hlava nehlava a mají to v paži. Zbytek startovního pole s mokrou tratí více či méně bojuje, obvzlášť v utažených sekcích je vidět, jak někteří jezdci na 29 vlají ode zdi ke zdi, zatímco obratnost 26 a 27,5 se zdá být výhodou. Také koukám, kolik lidí jede na Jekyllu, jinde člověk to kolo nepotká ani jedno a tady se mi zdá, že je to skoro každé.
Dojdeme postupně až dolů, něco vyfotíme a zafandíme všem odvážlivcům.
Fotky jsou k vidění v Google albu.