pondělí 12. ledna 2015

Lednový trojboj

Jelikož jsem na letošní zimu nedostala testovací kolo, pojala jsem ji stejně jako před dvěma lety běžecky. Běhám asi 2–3x týdně podle nálady a počasí. I přes svátky jsem se snažila držet si fyzičku, hlavně proto, že s pár kily navíc se člověk cítí hned hůř a taky proto, že jsem se přihlásila na trojboj ve fitness Olgy Šípkové, který se konal hned na začátku ledna.

Jednalo se o tři 55minutové lekce za sebou. Pořadí disciplín jsem se dozvěděla až ráno a dopadlo to nejlépe, jak mohlo – nejdřív 55 minut na běhátku, pak vysilující lekce TRX a na vyjetí spinning. Největší strach jsem měla z TRX, protože jsem to nikdy nedělala a nevěřím si kvůli slabému středu těla. Celý trojboj se mnou absolvovala ještě kamarádka Jitka.

 

Start

Do fitka jsem dorazila na 11 a za půl hodiny jsme měli začínat první lekci. Překvapilo mě, jak pohodlné mají běhátka. Na tom, které máme v posilovně v práci, se nemůžu srovnat, neustále skáču ze strany na stranu a nepřirozeně mě bolí holeně. Tady se mi běželo pohodlně a lehce, skoro jako venku. Dala jsem si 8,5 km s vizí toho, že mě čekají ještě 2 hodiny makačky. Z běhátka jsem odešla pouze s unavenými tricepsy. Nevím proč se mi to děje ale při běhu delším než 40 minut mě začnou nepříjemně bolet ruce. A to s nimi nijak nemáchám, opravdu se snažím držet je tak, jak se držet mají.

TRX

Na tuto lekci jsme měli trenéra Karla, který na první pohled sršel energií. Moje obavy, že mám slabý střed těla, se samozřejmě potvrdily a některé cviky jsem nebyla schopná udělat víc jak dvakrát, potom povolit a zase pokračovat. Musím říct, že cvičení je to určitě užitečné, trenér byl skvělý, hecoval nás, ale pro začátečníka to bylo opravdu těžké.

Pak už mi zbývalo jen přezout tenisky za tretry a hupnout na spinner, na kterém jsem byla naposledy před 2 roky. Spinning mě vždy bavil, i když je to takové tupé šlapání do rytmu, dokázala jsem u toho vždycky vypnout, bezvadně se vypotit a psychicky odpočinout. Hodina spinningu proběhla naprosto normálně, jak jsem byla zvyklá a pak už jen závěrečné focení a předání medailí. V rámci trojboje jsme měli kromě občerstvení ještě vstup do wellness. S Jitkou jsme toho využily a zašly na 2 kolečka do sauny. Byla to příjemná tečka za celým 3hodinovým maratonem.

Následky

Zbytek dne jsem si připadala sice unavená ale nabuzená na další podobné akce. Druhý den jsem se probudila lehce rozlámaná. Bolel mě biceps, triceps (z běhání a patrně z úchopu na TRX) a mezižeberní svaly. Nohy jsem necítila, ty jsou zvyklé. Absolvování téhle povedené akce mi dodalo sebevědomí, že dokážu celkem zamakat a už vymýšlím, jakého závodu se účastnit.

Přidávám obrázky z FB stránky fitka.