pondělí 16. března 2015

Poslední běhací příspěvek



Slibuji, že tohle bude poslední běhací příspěvek na delší dobu a pak už se začnu věnovat kolu! Ale aby to nebyla zase nuda, tak na konci ještě zmíním „dostavbu“ jekylla, na kterém už bych vlastně mohla vyjet :-) 

Jako cíl víkendového výběhu jsem si vybrala Javořici, nejvyšší horu Vysočiny (837 m). Běžela jsem přímo z chalupy na vrchol a dolů do nejbližší vesnice, kde mě Martin vyzvedl. V létě bych to asi zkusila doběhnout zpět, ale v zimě a bez zásob jsem se do toho pouštět nechtěla.
Sobotní počasí bylo typické, teplota lehce nad nulou a proletující sníh. Jak jsem si jen mohla myslet, že by na Vysočině jednou nesněžilo. S sebou jsem měla pouze boty s hladší podrážkou, které mi na namrzlé a zasněžené Javořici celkem dost klouzaly. 

Moje trasa vedla po zelené turistické značce, nejhorší stoupání se táhlo hned od chalupy na Poldovku (to už mám ale zmáklé) a pak z Horního Bolíkova, příkrá louka, kde bych rozhodně musela s kolem tlačit. Když už jsem vyběhla do 730 m, tak ze Světlé na Javořici vedla velmi příjemná běhavá cesta a k vysílači mi to trvalo asi 15 minut. U cedule jsem udělala vrcholové selfie a běžela po stejné cestě dolů. To už jsem trochu cítila lýtka a přesvědčila se, že sbíhání v terénu na sněhu musím ještě trénovat. Říkám si, předkloň se, stejně jako na lyžích, váha dopředu, jako na kole. Ale nebylo to moc platné. Nakonec celé převýšení opravdu nebylo nic hrozného, jelikož se rozprostřelo asi na 12 km. 

Vrchol a můj zmrzlý obličej
Dobíhám k autu, vpravo za mnou je vysílač Javořice





















V neděli jsem byla ráda, že jsem vyběhla den předem, jelikož ke všemu tomu nehostinnému počasí, která je v okolí běžné, se přidal ještě silný vítr a další čerstvý sníh. Večer v Praze jsme se dali do „dostavění“ jekylla. Nahodili jsme gumy a chtěla jsem ještě namontovat napínák. Cannondale ovšem disponuje starým ISCG, takže musím sehnat asi padesátou redukci na kolo. Ach jo. Překvapila mě váha, která je těsně pod 14 kg. To to bude lítat :-) Tak snad to tento víkend už konečně projedu.
Podle mě je to fešák