pondělí 1. června 2015

Po půl roce na sjezďáku


Zimní období jsme nevyužili k ladění sjezďáků, a tak ještě před víkendem plníme brzdy, necháme opravovat náboj a vůbec dáváme kola do pořádku.
Jako vždy jedeme už v pátek, abychom se na Blažence mohli potkat s kamarády a vyzvědět novinky o tratích, což by měl být drop z chaloupky. Počasí je příjemné, dá se postávat s pivem venku, po náročném týdnu v kanceláři je to pro mě balzám na duši.

V sobotu si dáváme sraz v 10 u lana, v hotelu nám u snídaně říkali, že za hodinu začne pršet. No a měli pravdu, sedáme na lanovku a začíná pořádně cedit. Nahoře fouká studený vítr, tak jsem si svoji první letošní jízdu nepředstavovala. Tratě se velmi rychle rozbahní a my to opatrně sjíždíme za deště dolů. Schováme se pod stříškou a vyčkáváme, zda pršet přestane. Na Blažence se mezitím rozjela zábava. Ti, kteří jezdili od 9, totiž stihli 2 jízdy za sucha a když začalo pršet, zalezli na pivo dovnitř.
Asi po hodině déšť trochu povolí, ale já se rozhodnu nejezdit. Jsem promrzlá, mokrá a špinavá. Jedu do hotelu, kde si pro sebe nadávám na počasí, na Šumavu, na celý blbý ježdění a debilní zabahněný sport, který vůbec nemám zapotřebí dělat.

Po teplé sprše ze sebe trochu udělám člověka, vezmu foťák a vydávám se zpátky na trať, kouknout, jak na tom kluci jsou. Bahna moc nepřibývá, ono už první jízdou jsme se ušpinili tak, že to stejně víc nešlo. Střídavě prší a hlavně dole je 8 stupňů a nahoře to tipuji kolem 4. Za svoje rozhodnutí nejezdit, jsem ráda. Od rána ubyly na parkovišti 2/3 aut. Na tratích vídám jen pár skupinek lidí.
Kluci dají asi 6 jízd a také toho mají dost, takže se loučíme a s Martinem jdeme omýt kola, sebe a pořádně se najíst. 

Harry Gump

Na večer je u lanovky připraven koncert. Je nepříjemná zima a i když jsem na sebe nabalila vše, co jsem měla s sebou, tak to na postávání moc nevidím. Nakonec mě ale zaujmou první tóny kapely Harry Gump a jdu si je poslechnout. Folkové kytarovky mám ráda a hlodá ve mně pocit, že jsem je už někdy slyšela. Když zahrají písničku Molly´s Pub, je mi to hned jasné. Slyšela jsem je v irské hospodě, kam chodím už skoro 10 let, Molly Malones, dnes přejmenované na James Joyce.
V plánu jsou další kapely ale já už to venku nevydržím a jdu na chvíli dovnitř, kde se mezitím vesele slaví a někteří mají docela dost nakoupeno. Dávám si dva tatranské čaje na zahřátí a před půlnocí jdu spát.  

Slunná neděle

V neděli zase přijíždíme na 10 k lanovce a vidíme, že bajkeři jezdí sušší a nezabahnění. První jízdy se peru se sjezďákem, vůbec ho neovládám a jde mi to jak psovi pastva. Postupně se to zlepšuje, ale narážím na problém, že se nedokážu odrazit z levé nohy (mám už asi měsíc výron v kotníku a stále mě bolí). Takže na skocích mi levá noha padá z pedálu nebo letím na předek. Raději jezdím opatrně a moc neskáču, soustředím se na projíždění zatáček a správnou práci s těžištěm.

Zničený ráfek

Bohužel se mi to vymstí na malém skoku s dřevěnou hranou, o kterém si myslím, že má asi půl metru, ale je o metr delší. Nedoskakuji ho a narvu to zadním kolem. Na ráfku mám pěkný zářez a osmu. No co, jezdit se dá, tak jezdím. Při další jízdě slyším cinkání, zjišťujeme, že mám uvolněné dva dráty, to ještě taky není tak hrozné, jenže po pár průjezdech šutrů už to ráfek nedává a je tam vidět prasklina. Guma stále drží tlak, tak tedy jedu ještě jednou nahoru. V půlce trati zjišťuji, že prasklina je téměř přes celý ráfek, raději dojíždím po sjezdovce. Ráfek mám už 3 roky, tudíž tam byla určitě únava materiálu, no a rozhodně to nebyla první větší rána, kterou dostal. 

Kotník se mi taky moc nezlepšuje, jsem z toho smutná, myslela jsem si, že mi to na sjezďáku nebude vadit, protože při šlapání je to bez problému. Ale je to tak komplexní sport, že člověk musí využívat rozsah veškerých kloubů. Martin v neděli za sucha skáče chaloupku, to mám radost, protože umí budit respekt, hlavně při nájezdu do otevřeného údolí.
Nakonec jedeme oba unavení domů. Otvíračka byla skvělá a tratě opravené, v sobotu je déšť, naštěstí pro stavitele, moc nepoškodil. Nová chaloupka je dobrá výzva. 

Něco málo, co jsem v sobotu se svým novým 60mm objektivem nacvakala, najdete na G+.