středa 16. září 2015

Magura MT5 - trápení s brzdami pokračuje




Už nějaký pátek jsem koukala po nových čtyřpístkových brzdách na sjezďáka. Prodala jsem svoje Sainty a Martin mi doporučil zkusit Magury. Mají lepší páku a vždycky dobře brzdily. Se Shimany máme doma problém, že se nám zavzdušňují na držáku.

Nebudu tady probírat dodací lhůty dovozce, ale na konci léta jsem měla model 2016 u sebe. Tvar páky je opravdu fajnový, celoplastové provedení ovšem poněkud slabší.
Následoval proces zkracování a odvzdušňování, které se v servisu bohužel napoprvé nepovedlo. V Semmeringu na kopci se mi obě brzdy propadaly. Přední jsme nakonec na parkovišti naplnili správně a od té doby funguje.
Takto pěkně vypadaly v krabičce
Se zadní byl problém větší, její chod byl stále nedostatečný na moje preference u sjezdového kola. Po dalším rozebírání v jiném servisu se to zdálo v pořádku. Projevilo se ale nekvalitní zpracování brzdy a to tak, že mi napraskla objímka, dali jsme tam kovovou, kterou měl Martin ze staršího modelu.

S brzdami jsem vyrazila do Saalbachu a ani ne po půlce kopce byla zadní brzda opět zavzdušněná. Už se mi nechtělo brečet jako v Semmeringu ale spíš hodit to celé do údolí.
Dedukcí jsme došli k tomu, že přední brzdu jsme plnili s destičkami a tak jsme to udělali i u zadní. U toho čtvrtého plnění jsme zjistili, že odešel šroub od expanzky. Opravdu kvalitní německé zpracování, ať žije zlevňování výrobků. Říkali jsme si, že snad to nebude vadit. Hm, vadilo, brzda se zavzdušňovala. Díky bohu za to, že jsme si do Saalbachu vzali každý 2 kola a tak mohli dát Martinovu zadní brzdu z 901 na Gamblera (podotýkám, že také značky Magura, ale chodila výborně, i když brzdný výkon byl samozřejmě slabší).
Zlý šroub
Teď mám na Gambleru přední brzdu Magura MT5, která funguje, zadní dvoupístkovou Maguru, která taky funguje a doma zadní Maguru MT5 se strženým šroubem.
No upřímně jsem z toho zklamaná a uvažuji, že si na sjezďáka dám pouze dvoupístkové brzdy, výkon mi bude stačit, chod budou mít lepší a nějaké to přehřátí řeším jen v zahraničí. Zpracování nových brzd Magura je vážně k pláči, je to levné ale půlka věcí je tam udělaná na jedno použití.

Za tu chvíli, co jsem na nich jela, musím říct, že brzdný výkon je opravdu neskutečný a měla jsem problémy si na to zvyknout. Když jsem za brzdy vzala jako za jiné, tak šlo přední kolo hned do smyku. V kombinaci s nefunkční zadní jsem měla často na mále, protože jsem výkon doháněla přední a kolo mi tak hodně ujíždělo.