pondělí 21. září 2015

Saalbach-Hinterglemm



Minulý víkend jsme strávili v Saalbachu, kde se stalo hned několik věcí. Jak už jsem psala, rozbila se mi zadní brzda, málem nám ukradli kola a testovala jsem dámský full od Treku.

Dámský Trek remedy 2016

Naše plánování delších víkendů se rozhoduje asi tak ve středu, kdy koukneme na předpověď, rezervujeme ubytování a vyrazíme. Moc dalšího neřešíme a tak se občas stane, že někam přijedeme a divíme se, co se kde děje. Jako třeba, že v okolí Saalbachu a Hinteglemmu se konají závody jak sjezdové, tak XC kritérium a maraton. V určitých hodinách jsou některé traily zavřené a v Saalbachu je docela živo.

První den na X-line mi kompletně vypovídá brzda, jedu si pro druhé kolo – dámský testovací Trek Remedy a dávám na něm Z-line. Jsem překvapená, jak pěkně to 140mm kolo chodí. Vážně paráda. Martin mezitím jede sám na Bergstadl trail, který se mu moc líbí.
Pauza při výjezdu na Hochalm trail

Hochalm trail, přetržený řětěz
Hochalm trail
Druhý den máme sraz s kamarádem, který jezdí na Scott Spark a je z Alp nadšený. Vydáme se po vlastních do kopce, kde zjišťuji, že jednopřevodník 32z opravdu nedávám a musím hodně tlačit.
Odměnou je celkem panoramatický Hochalm trail, který bohužel pokračuje dlouhým šotolinovým dojezdem. Po obědě jedeme na Hacklberg trail. Trek mi hodně chodí na dorazy, ladím tlaky ale moc to nepomáhá, nezlobím se, kolo je dělané tak, aby fungovalo i pod 45kg děvčetem, takže to, že já občas pošlu doraz asi není nic zvláštního.
Hacklberg trail
Hacklberg trail
Po ježdění se vracíme do pensionu, kde máme ve sklepě zamčené sjezďáky. Koukáme na zámek, který je téměř vyndaný z plastu. Nedostali se do zámku Author, no zjevně to jen někdo zkusil. Kola nekompromisně bereme na pokoj. Máme celkem zkažený večer, jsou to jen kola, ale jejich náhrada by přišla nejen draho ale spousta věcí už by se ani nedala sehnat. 

Třetí den začínáme Pro-line, která je konečně po závodech volná, poté následuje prohození brzd a pokračujeme na X-line a nakonec Bergstadl trail.
V Saalbachu to máme rádi hlavně kvůli Joker card, tedy permanentce zdarma k ubytování, dá se tam bez potíží dojet za 6 hodin a kopce jsou to úctyhodné. Traily jsou spíše enduro, tedy skoků tam moc není, ale mně osobně to letos vůbec nevadí. Trochu nám to pokazil ten zničený zámek, asi kvůli závodům se tam potulovalo víc zlodějíčků než obvykle. Tomuhle se bohužel nedá zabránit, všude v hotelech se kola nechávají tam, kde vám řeknou a my je ještě z opatrnosti zamykáme. Prostě je třeba si zvykat, že bezpečně není nikde.