úterý 29. prosince 2015

Jak píši testy pro Velo?


Na podzim jsem kvůli nemoci téměř nejezdila na kole, tudíž jsem neměla o čem psát. Ale máme tu už zimu, alespoň dle kalendáře, a já dostala další kolo na testování, což je velkou motivací vrátit se do sedla.

S redakcí Vela externě spolupracuji, již delší dobu je totiž v popředí zájmu dámská cyklistika, proto chtějí, aby se ženy v časopise více prezentovaly. Výrobci chrlí spousty produktů a kol určených speciálně pro ženy a já se snažím zjišťovat, jestli za to stojí nebo ne.
Testování Ghosta na Brdech
Testování má také negativa, na vlastním kole toho najezdím méně a méně. Pozitivní je, že si ho alespoň neničím, ale na druhou stranu, když zkouším nové modely, tak na tom svém "starém" kole nacházím chyby, kterých bych si jinak nevšimla. Neměla bych ho totiž s čím porovnávat. Poslední dobou bojuji hlavně s tím, že se mi Jekyll zdá oproti moderním trailbikům těžkopádný.

U kola dám na první dojem, na to jak vypadá a jak mi padne do ruky. Na hezkém kole se holkám hned lépe jezdí. První, co si upravím, je výška řídítek, tedy vyhodím podložky pod představcem. U testovacích kol se samozřejmě krk nezkracuje, takže jezdím s parádním komínem. Pak už jen nafoukám tlaky, nastavím si sedlo, přišroubuji svoje pedály a vyjedu.
K mému překvapení dává Trek na dámské kolo velikosti M 29" kola
Když konkrétní kolo hodnotím, snažím se myslet na to, k čemu je určené a komu by se na něm nejlépe jezdilo. S technickými detaily a vychytávkami si nechám poradit v redakci nebo od Martina. Nejhorší je, když na mě kolo nedělá žádný dojem, nevzbudí u mě žádné emoce. I to se stane a pak se mi o něm těžko píše. Držím se toho, že v každém článku by měl být jistý příběh, taková pohádka, aby se dobře četl a měl začátek a konec, a to se bez emocí špatně vymýšlí.
Design se podle mě povedl
Zrovna teď mám u sebe Trek Top Fuel, což je závodní XC kolo. Je to pro mě výzva, co já sakra budu dělat s takovým kolem, moje "závodní kariéra" by nevydala ani na článek. Snad se s tím poperu a test bude k něčemu. Je mi jasné, že většinu textu tvoří dojmy konkrétního člověka, ale třeba to někomu pomůže. Protože mě testování neživí a je to jen zábava, tak nemám důvod psát něco, co si nemyslím. Doufám, že vás budou moje články bavit i v roce 2016 a já si zajezdím o trochu víc než v tomto roce!
Malý člověk bojuje s devětadvacítkou, držte mi palce!